• Bedrijf

    Orangebag

  • SectorConsumentenproducten
  • ActiviteitE-com fashion boutique
  • Datum29 september 2023
  • LandNederland

Verkoop resterend minderheidsbelang in e-commerce fashion boutique Orangebag

Profiel

Orangebag biedt een zorgvuldig samengestelde collectie kleding, accessoires en schoenen in het hogere prijssegment, gericht op zowel vrouwen als mannen. Orangebag onderscheidt zich door een unieke online ‘boutique shopping experience’ waarbij de klant uit kleinere merken kiest en veel persoonlijke aandacht en service krijgt. Deze aanpak heeft tot een bestand van tienduizenden loyale klanten geleid. Orangebag werd in 2005 opgericht en won sindsdien onder meer 8 jaar op rij een FD Gazelle Award. Het bedrijf is actief in Nederland, België en Duitsland.

Nederlands MerkGoed is een investeringsmaatschappij, ondersteund door succesvolle ondernemende families met ervaring in retail en consumentenproducten, die zich richt op versnelde groei van onderscheidende consumentenmerken. Het investeert in verscheidene merken en e-commerce platforms met unanieme focus op de consument en onderscheidend vermogen binnen een niche. Het investeringsportfolio van Nederlands MerkGoed bestaat onder andere uit Maison365, Passa Sports, Nomad, Dita International, Stoov en Limeau.

In juli 2021 heeft Orangebag-oprichtster Tineke Sluiter Nederlands MerkGoed aan boord gehaald als grootaandeelhouder. Het bedrijf streefde versnelde groei na middels vergroting van de naamsbekendheid, uitbreiding van de collectie, internationale uitrol en het verder optimaliseren van de customer journey. In 2022 heeft Arlette Huisman, met jarenlange ervaring in de fashionwereld, de rol van CEO overgenomen. Als een volgende stap in de overgangsfase neemt Nederlands MerkGoed nu ook het resterende belang van de oprichtster over. Daarmee vergroot de investeringsmaatschappij zijn aandelenbelang in Orangebag tot 100%. 

Voor meer informatie: Orangebag en Nederlands MerkGoed