• Bedrijf

    Abovo Maxlead

  • SectorTMT
  • ActiviteitData-analyse
  • Datum18 december 2024
  • LandNederland - Slowakije

Abovo Maxlead neemt Slowaaks DASE Analytics over

Profiel

Het in 1999 opgerichte Abovo Media is het grootste onafhankelijke mediabureau van Nederland. De unieke kennis en ervaring die zij op het gebied van media, data, tech en creatie hebben, stelt hen in staat om klanten als Basic-Fit, HG, Primera, Corendon, Postcodeloterij, Intratuin en VGZ op te laten vallen in het medialandschap, maar hun bovenal inzicht te geven in welke media-inspanningen echt resultaat opleveren. In oktober 2019 nam Abovo het succesvolle online marketingbureau Maxlead over. Als strategisch partner voor online marketing helpt Maxlead klanten als Carglass, Wolters Kluwer en Marktplaats met het genereren van leads en sales.

Samen vormen de bedrijven, die hun eigen identiteit en locatie hebben behouden, een onafhankelijke bureaugroep die 230 medewerkers telt en media- en consultancy bestedingen van 250 miljoen euro beheert.

Dase Analytics helpt bedrijven datagestuurde beslissingen te nemen door relevante metrics te identificeren en te implementeren. Het bedrijf optimaliseert onder andere e-commerce prestaties met Enhanced Ecommerce en aangepaste metrics. Voor websites biedt het daarnaast A/B-testen en usability-analyse om conversies te verhogen. Met een analytics-audit wordt het zekerder dat data correct wordt verzameld en gebruikt. Aanvullend biedt het DASE Analytics expertise in Google Analytics en Firebase voor zowel websites als mobiele applicaties.

Abovo Maxlead verwerft een belang van 100% in het Slowaakse data adviesbureau DASE Analytics. Sinds de oprichting in 2016 had Abovo Maxlead al een kleine minderheid van de aandelen, samen met het Duitse digitale bureau Morefire en het lokale Slowaakse management. Vanwege de ambities van Abovo Maxlead op het gebied van diensten gerelateerd aan data zijn nu alle aandelen gekocht.

DASE Analytics is een data-gedreven adviesbureau dat door middel van Google Analytics implementaties en geavanceerde tracking en datastrategieën, bedrijven helpt data-gestuurde beslissingen te nemen. Het bureau is werkzaam voor zowel de Slowaakse als voor de Europese markt. Door de twee Nederlandse en Duitse aandeelhouders, was het altijd al nauw verbonden met deze bureaus. Het bedrijf is ooit opgericht vanwege een tekort aan ervaren dataspecialisten in Nederland en Duitsland. Anno 2024 kan de organisatie leunen op een team van 12 ervaren data engineers en data analisten.

Abovo Maxlead gaat DASE Analytics vooral inzetten voor verdere versnelling van het eigen nieuwe ‘Data & Insights’ team en de verdere evolutie van datadienstverlening binnen de media-, content- en performance marketing groep. De ambitie is de omzet op data de komende 2 jaar te verdrievoudigen.

Willem-Albert Bol, CEO Abovo Maxlead: “Wij kennen het team van DASE Analytics vanzelfsprekend al erg goed. Nu kunnen wij door de overname van alle aandelen, deze groep experts in het data vak dichterbij halen en zo nog beter inzetten. Wij zien in de markt veel groeipotentie voor juiste digitale dataoplossingen. Voor al die uitdagingen is, ook in een tijdperk van AI, de juiste menskracht essentieel. Wij willen Júlia danken voor haar jarenlange inzet. Gelukkig blijft zij in de komende periode betrokken als onze adviseur.”

Júlia Micháleková, oprichter en co-owner van DASE Analytics: “It has been an honour to have co-built this team and company. With Maxlead and Morefire as our founding partners, we have always had a very international focus. I am very pleased that Abovo Maxlead will now lead the company into a new phase of growth. The world of data is never dull and is full of challenges. I know the Slovakian team will be able to contribute in making big data steps for brands.”

Frank Dalhuisen, Head of Data & Insights Abovo Maxlead en per 1 januari nieuwe Managing Director DASE Analytics: “Al sinds de oprichting van DASE 8 jaar geleden hebben we een zeer prettige samenwerking met de dataspecialisten daar. Ze zijn erg gedreven en gericht op innovatie, wat maakt dat we op één lijn zitten. Wij gaan de komende periode stevig investeren in onze datadienstverlening en deze overname past daar goed bij. Zelf zal ik veel in Slowakije zijn om het team actief te betrekken in onze plannen. Dit is een mooi vooruitzicht, zowel voor ons als bedrijf als voor mij persoonlijk.”

Persinformatie

Voor meer informatie: Abovo Maxlead en DASE Analytics