Overige Transacties
- Oliver Wyman, onderdeel van Marsh McLennan, neemt Innopay over
- Itility Group neemt meerderheidsbelang in 52impact
- Amerikaanse beursgenoteerde Trimble en de oprichters verkopen Construsoft aan Green Park
- Overname eierverwerkers Egga Food Group en Eivo door Hardeman Egg Group
- Torqx Capital Partners neemt Prins Castings & Forgings en ELCEE over
- Bedrijf
OTTO
- SectorConsumentenproducten
- ActiviteitKlantenservice
- Datum20 januari 2011
- LandNederland
OTTO verkoopt klantenservicedivisie aan SNT
OTTO is na Amazon de grootste e-commerce en thuiswinkel organisatie ter wereld. Met 52.500 medewerkers wordt een omzet behaald van €11.5 miljard. De familieonderneming is wereldwijd actief onder verschillende labels. OTTO was het eerste bedrijf dat telefonische bestellingen mogelijk maakte in 1965 en het bedrijf ging online in 1995. Het hoofdkantoor is gevestigd in Hamburg, Duitsland. OTTO is marktleider op het gebied van textiel. Daarnaast heeft haar bedrijfsactiviteiten uitgebreid naar vastgoed en financiële dienstverlening.
SNT is een van de grootste dienstverleners in Nederland en België op het gebied van CRM en multi-channel klantcontact. Het bedrijf is opgericht in 1985 en daarmee ’s lands oudste contact center organisatie. Daarnaast doet het bedrijf onderzoek naar communicatievoorkeuren en gedrag van klantgroepen en koppelt deze kennis aan de ontwikkeling en implementatie van communicatiekanalen en diensten.
OTTO heeft een strategie om meer te focussen op de kernactiviteiten. Dat heeft geleid tot het besluit de customer care onderdelen te verkopen. Blacktrace heeft OTTO begeleid bij de verkoop van de customer care activiteiten in Nederland aan SNT. Partijen hebben overeenstemming bereikt over een lange termijn samenwerking. Met de overeenkomst zullen ruim 100 callcenter medewerkers starten bij SNT.
Voor meer informatie: OTTO