Overige Transacties
- Ballast Nedam neemt bouw- en ontwikkelingsbedrijf Hurks Groep over
- Uitkoop van oprichters bedrijven Falk, Fastener Point en Light Panel
- Familiebedrijf Hutten Groep verkocht aan Albron
- Kemkens weer volledig in familiehanden na de uitkoop van Essent en E.ON Group
- Taxperience Notary Services en Meewis Notarissen bundelen de krachten
- Bedrijf
The Valley Group
- SectorTMT
- ActiviteitFull service digital agency
- Datum07 juli 2022
- LandItalië - Nederland
Nederlands nummer 1 full service digital agency The Valley Group overgenomen door Italiaanse Assist Digital
The Valley is een bekroonde digital agency gericht op branding, commerce en data. Het creëert de beste experience voor alle contactpunten in een klantreis voor grote internationale merken. De geïntegreerde manier van werken toont het onderscheidende vermogen van The Valley.
The Valley is gevestigd in Amsterdam en heeft ruim 90 experience designers, brand strategists, visual designers, back-end en front-end ontwikkelaars, data-analisten en e-CRM marketeers in dienst. Tot het klantenbestand behoren o.a. Daikin International, Unilabs, Omron, AB Inbev, Nike, Tommy Hilfiger, ING, en Bergman Clinics. The Valley is in 2022 uitgeroepen tot beste Full Service Digital Agency door Emerce 100, het toonaangevende e-business label in de Benelux.
Penfield Digital is een van de snelst groeiende Salesforce-specialisten in de Benelux met een sterke focus op Martech en CRM. Het team bestaat uit 25 platform Salesforce professionals, consultants, ontwikkelaars, projectmanagers en accountmanagers. Het in Amsterdam gevestigde bedrijf met een nevenlocatie in Barcelona is in 2022 uitgeroepen tot beste marketing automation agency van Nederland. Klanten zijn o.a. ABN AMRO, Bynder, Randstad Group, GVB, Eurofiber, Stichd, en het WNF.
Nominow is een Customer Data Platform (CDP), ook wel bekend als data integration software. Nominow verzamelt en combineert online en offline klantdata tot een single customer view. Daarmee stelt het merken in staat een relevante dialoog met klanten te hebben op elk punt in de klantreis. Als single source of truth in combinatie met segmentatie en voorspellende algoritmes, biedt Nominow merken inzichten waarmee direct waarde gecreëerd kan worden.
Assist Digital is actief door heel Europa en focust op customer experience oplossingen. Het heeft kantoren in belangrijke markten als Frankrijk, Duitsland, Italië en het VK. Met haar oplossingen ontwikkelt Assist Digital veelbetekenende connecties tussen merken, klanten, bedrijven en werknemers.
Assist Digital heeft ruim 5.000 medewerkers actief in marketing, sales, customer service, procesoptimalisatie, business design, UX, UI, AI, RPA, systeemintegratie, datamanagement, cloudmanagement en IT. Met deze diensten biedt het in de volledige customer lifecycle een multidisciplinaire oplossing van menselijke en technologische diensten, van design tot ontwikkeling, van implementatie tot operatiebeheer en van verandermanagement tot digitale adoptie.
In december 2020 heeft Progressio SGR, namens investeringsfonds Pogressio Investimenti III, een 30% belang genomen in Assist Digital om de oprichters en managers van het bedrijf te ondersteunen in de groeistrategie. Deze focust op internationale groei in nieuwe markten, groei in personeel, en overnames in de sector.
Assist Digital, gespecialiseerd in customer experience en Europees leider in CRM-oplossingen heeft een meerderheid verworven in The Valley Group, bestaande uit full service digital agency The Valley, Salesforce powerhouse Penfield Digital en customer data platform Nominow. Assist Digital is in handen van het management en wordt ondersteund door investeringsfonds Progressio SGR, dat een 30% belang in het bedrijf heeft.
De overname van The Valley Group is onderdeel van de internationale groeistrategie die in 2019 door Assist Digital uitgerold is. Het management streeft ernaar het leidende Europese end-to-end digital platform te worden. The Valley Group is de vijfde overname die Assist Digital heeft voltooid en tweede in 2022, enkele maanden volgend op de integratie van het Duitse Comselect.
Assist Digital sloot 2021 af met een omzet van ca. € 135 miljoen en realiseerde daarmee een omzetgroei van 40%. Na de overnames van The Valley Group en Comselect verwacht het bedrijf in 2022 een omzet van ruim € 170 miljoen te noteren, een groei van 30% ten opzichte van 2021.
De overname van The Valley Group versterkt de Europese positie van Assist Digital, met name in Nederland. De Benelux is een strategische focusmarkt voor het bedrijf waar het al verschillende wereldwijde merken als klant bedient. Na Italië wordt Nederland het tweede land qua grootte van omzet. Het toevoegen van de oplossingen van The Valley, Penfield Digital, en Nominow leidt tot substantiële synergiën en versterkt het aanbod in Service and Experience Design, Brand Communication, Marketing Automation, Martech en Data van de groep. Het integreren van Design, Marketing Automation, Technology en Digital Consulting activiteiten in Italië, het VK, Frankrijk, Duitsland, en Nederland, stelt Assist Digital in staat grote internationale bedrijven te ondersteunen in digitale transformaties, sales, marketing en klantrelaties.
De directeur-aandeelhouders van The Valley Group blijven betrokken als minderheidsaandeelhouder.
Enrico Donati, Executive Chairman van Assist Digital, reageert: “We zijn zeer voldaan met deze overname - The Valley en haar directie vertegenwoordigen absolute voortreffelijkheid in de Benelux. Deze transactie versterkt de groep in de sectoren als Creative Design en Marketing Automation, die in deze tijd van enorm strategisch belang zijn. Nederland is een zeer belangrijke markt voor Assist Digital. Samen met The Valley Group zal het dienstenportfolio voortdurend verder ontwikkeld en verrijkt worden.”
Philip Kok, CEO van The Valley Group, verklaart: “The Valley Group was klaar voor de volgende stap. We zijn op een misse om de nummer één CX agency van Europa te worden. Assist Digital is de perfecte partner om deze ambitie sneller en beter te realiseren. We zijn onder de indruk van de 4.500 specialisten in zowel customer experience als customer service. Er zijn maar weinig groepen die het totale spectrum van CX bedienen. Wij staan klaar voor grote multinationals die op zoek zijn naar een partner in hun CX transformatie.”
Voor meer informatie: The Valley, Penfield Digital, Nominow, en Assist Digital