Overige Transacties
- Ballast Nedam neemt bouw- en ontwikkelingsbedrijf Hurks Groep over
- Uitkoop van oprichters bedrijven Falk, Fastener Point en Light Panel
- Familiebedrijf Hutten Groep verkocht aan Albron
- Kemkens weer volledig in familiehanden na de uitkoop van Essent en E.ON Group
- Taxperience Notary Services en Meewis Notarissen bundelen de krachten
- Bedrijf
Orangebag
- SectorConsumentenproducten
- ActiviteitE-commerce fashion boutique
- Datum15 juli 2021
- LandNederland
E-commerce fashion boutique Orangebag verwerft investering van Nederlands MerkGoed
Orangebag biedt een zorgvuldig samengestelde collectie kleding, accessoires en schoenen in het hogere prijssegment, gericht op zowel vrouwen als mannen. Orangebag onderscheidt zich door een unieke online ‘boutique shopping experience’ waarbij de klant uit kleinere merken kiest en veel persoonlijke aandacht en service krijgt. Deze aanpak heeft tot een bestand van tienduizenden loyale klanten geleid. Orangebag werd in 2005 opgericht en won sindsdien onder meer 8 jaar op rij een FD Gazelle Award. Het bedrijf is actief in Nederland, België en Duitsland.
Nederlands MerkGoed is een investeringsmaatschappij, ondersteund door succesvolle ondernemende families met ervaring in retail en consumentenproducten, die zich richt op versnelde groei van onderscheidende consumentenmerken. Het investeert in verscheidene merken en e-commerce platforms met unanieme focus op de consument en onderscheidend vermogen binnen een niche. Het investeringsportfolio van Nederlands MerkGoed bestaat onder andere uit Maison365, Passa Sports, Nomad, Dita International, Stoov en Limeau.
Orangebag zet met de investering een nieuwe groeifase in. Nederlands MerkGoed helpt actief mee om de groei te versnellen, waarbij de focus ligt op het vergroten van de naamsbekendheid, het uitbreiden van de collectie, internationale uitrol en het nog verder optimaliseren van de customer journey. Het zittend management blijft aan om het bedrijf ook in deze nieuwe fase te leiden.
Volgens Orangebag oprichter Tineke Sluiter viel de keuze op Nederlands MerkGoed vanwege hun kennis op het gebied van marketing en het bouwen van merken: “Orangebag maakt al jaren een gezonde groei door, maar onze ambities reiken verder. We willen dat Orangebag een begrip wordt in Nederland en omringende landen, daarbij is een sterk merk onontbeerlijk. We zien in Nederlands MerkGoed dé partner om deze plannen mee te realiseren.”
Volgens Investment Partner Arnaud van der Vecht is Orangebag een mooie aanwinst voor het portfolio van Nederlands MerkGoed: “Met Orangebag investeren we echt in een groeibriljant. Het bedrijf laat al jaren mooie resultaten zien, de klantloyaliteit is hoog en er staat een geoliede operatie die we gaan opschalen door aan de bekendheid van het merk te bouwen.”
Voor meer informatie: Orangebag en Nederlands MerkGoed