• Bedrijf

    The Brand Passport

  • SectorConsumentenproducten
  • ActiviteitInternationale distributie
  • Datum03 mei 2023
  • LandUSA - Nederland

Daelmans vergroot belang in Amerikaanse merkenspecialist The Brand Passport

Profiel

Het in New York gevestigde The Brand Passport ondersteunt buitenlandse consumentenmerken in toetreding tot de Amerikaanse markt. Het bedrijf biedt een breed scala aan merkmanagementdiensten zoals import, opslag, distributie, logistieke diensten, marktonderzoek, design van verpakkingen, ontwikkeling van verkoopkanalen, strategische planning, en marketingactiviteiten. Alleen sterk onderscheidende merken worden vertegenwoordigd en binnen het bedrijf is er specifieke expertise op het gebied van koeken, snacks, en zoetigheden. Twee grotere merken die door The Brand Passport worden bijgestaan zijn Daelmans Stroopwafels uit Nederland en het Belgische Jules Destrooper.

Daelmans is een familiebedrijf dat in 1904 als kleine bakkerij is opgericht. Inmiddels wordt het bedrijf door de vierde generatie Daelmans geleid en produceert het tal van koeken, cakes, en bladerdegen. Absolute favoriet is de beroemde Daelmans stroopwafel. In drie door Nederland verspreide commerciële bakkerijen zijn ruim 300 werknemers werkzaam in productie, QA, R&D, technische, logistieke, support en backoffice functies. Daelmans producten worden via retailkanalen, groothandelaren en direct aan consumenten wereldwijd in meerdere landen verkocht.

The Brand Passport werd in 2010 door huidige CEO Thomas Daley opgericht. In 2012 zijn Daelmans en CCO Scott Jones aan boord gekomen als aandeelhouder. Ruim 10 jaar later is de aandeelhoudersstructuur wederom gewijzigd. Daelmans verwerft middels de huidige transactie een meerderheidsbelang in The Brand Passport. Zowel Daley als Jones blijven verantwoordelijk voor de business in hun huidige managementrollen.

Voor meer informatie: The Brand Passport en Daelmans