• Bedrijf

    GUC Agency

  • SectorTMT
  • ActiviteitMerkactivatie
  • Datum24 september 2019
  • LandBelgië - Nederland

Belgische Intracto neemt ondersteund door Waterland GUC Agency over

Profiel

Bij GUC Agency komen campagnes, content, conversaties (social) en ervaringen allemaal voort uit één groot idee. GUC werd gevormd door de fusie in 2015 tussen Goud Activatie (focus op merkactivatie) en Uberconnected (social media agency). Het bedrijf deed vervolgens strategische overnames en kocht Ice Media (web development) en Redmint (merkactivatie). GUC is gevestigd in Amsterdam en heeft een kantoor in Lissabon, Portugal. Het bedrijf heeft meer dan 100 creatieven, ontwerpers, developers en merkstrategen. GUC Agency werkt voor grote A-merken zoals Coop Supermarkten, Primera, Welkoop, Superunie, KPN, Klaverblad, Jacobs Douwe Egberts Professional, Universal en VANS.

Intracto, opgericht in 2005 door Pieter Janssens als een webbureau, is uitgegroeid tot een toonaangevende digital agency dat de ondernemingen van morgen mee vorm geeft op gebied van marketing, communicatie en technologie. Intracto heeft nu meer dan 700 mensen in dienst en heeft kantoren in Herentals (BE), Antwerpen (BE), Mechelen (BE), 's-Hertogenbosch (NL), Tilburg (NL), Gorinchem (NL), Breda (NL) en Utrecht (NL). Intracto werkt met en voor bekende nationale en internationale klanten zoals Knauf Insulation, Akzo Nobel, Canon, Alphabet, Michelin, Brussels Airport, Manna, Quick-Step, Torfs, MediaMarkt, Kom Op tegen Kanker en Volvo.

Eind 2018 verwelkomde Intracto Waterland, een gerenommeerde private equity-investeerder, als nieuwe mede-aandeelhouder om het bedrijf samen nationaal en internationaal verder te laten groeien door middel van een buy-and-build strategie, naast een gezonde autonome groei van 30% per jaar.

Waterland is een onafhankelijke participatiemaatschappij die ondernemers bijstaat bij het realiseren van hun groeiambities. Met aanzienlijke financiële middelen en grondige sectorkennis, geeft Waterland haar portefeuilleondernemingen de mogelijkheden om sneller te groeien, zowel organisch als door middel van overnames. Tot op heden heeft Waterland geïnvesteerd in meer dan 500 bedrijven.

Waterland heeft kantoren in België (Antwerpen), Nederland (Bussum), Groot Brittanië (Manchester), Duitsland (München en Hamburg), Zwitserland (Zurich), Denemarken (Kopenhagen) en Polen (Warschau) en beheert momenteel € 6 miljard aan gecommitteerd vermogen.

Intracto, een van de grootste digital agencies in België, heeft het merkactivatiebureau GUC Agency overgenomen. De strategische acquisitie vormt een aanvulling op de sterke technische expertise van Intracto op het gebied van (online) campagnes, creatief concept en sociaal. Het gehele management van GUC Agency blijft betrokken.

De overname past perfect in de buy-and-build-strategie van Intracto die het bedrijf vorig jaar samen met zijn mede-aandeelhouder Waterland heeft geinitieerd. Pieter Janssens, CEO van Intracto: “We zijn blij GUC Agency te verwelkomen in onze groep. Historisch gezien heeft Intracto een zeer sterke technische achtergrond (e.g. web- en app-ontwikkeling, data analytics, online marketing), maar de markt en de klantvraag veranderen snel. Reclame, marketing en IT zijn steeds meer met elkaar verweven en klanten vragen steeds meer om een ??omni-channel aanpak. Daarom hebben we strategische acquisities gedaan op verschillende expertisegebieden om een ??full-service spectrum aan te kunnen bieden. Op dit moment creëren we campussen op strategische locaties met alle expertises om onze klanten volledig te ontzorgen. Met GUC Agency vergroten we onze expertise in campagnes, (online) content en sociale media. Bovendien willen we met GUC Agency, dat voldoende ruimte heeft voor verdere groei in zijn nieuwe kantoor, de basis vormen voor onze nieuwe campus in Amsterdam. ”

Brian Hirman, CEO van GUC Agency: “Pieter en ik voelden meteen dat we elkaar perfect aanvullen. GUC Agency is zelf het resultaat van verschillende strategische overnames, omdat we geloven dat het tegenwoordig moeilijk is om vanaf nul expertise op te bouwen op nieuwe gebieden. Acquisities brengen een bureau meteen op het gewenste niveau van expertise, terwijl het veel langer zou duren als dat in eigen beheer zou moeten worden ontwikkeld. We waren op zoek naar een strategische partner om ons dienstenaanbod naar onze klanten te verbreden en met Intracto hebben we de juiste partner gevonden. We delen hun visie van het creëren van kenniscampussen op strategische locaties en we zijn enthousiast dat wij de basis gaan vormen voor de nieuwe campus in Amsterdam. We kijken uit naar de samenwerking.”

Persinformatie

Voor meer informatie: GUC Agency, Intracto en Waterland