Overige Transacties
- Ballast Nedam neemt bouw- en ontwikkelingsbedrijf Hurks Groep over
- Uitkoop van oprichters bedrijven Falk, Fastener Point en Light Panel
- Familiebedrijf Hutten Groep verkocht aan Albron
- Kemkens weer volledig in familiehanden na de uitkoop van Essent en E.ON Group
- Taxperience Notary Services en Meewis Notarissen bundelen de krachten
- Bedrijf
Colours
- SectorTMT
- ActiviteitDigital agency
- Datum11 december 2017
- LandNederland
Colours, Mangrove en Redhotminute fuseren ondersteund door ABN AMRO Participaties in 'We Are You.'
Sinds 1997 helpt digital agency Colours Nederland’s meest herkenbare organisaties met het verbeteren van het bedrijfsresultaat door de inzet van digitale middelen. Dit doen de 100 professionals van Colours door samen met klanten de optimale digitale gebruikservaring te realiseren en deze ervaring continu te optimaliseren. Colours werkt onder andere voor klanten als Eneco, Stedin, Schouten & Nelissen, De Goudse Verzekeringen en Vitens.
Digital agency Redhotminute bestaat sinds 2001. De 100 professionals van Redhotminute bedenken, ontwerpen en ontwikkelen websites, apps en e-commerce platformen. Van strategie en online marketing tot managed hosting, in platformen als Sitecore, Umbraco, OutSystems en Xamarin. Daarbij wordt intensief samengewerkt met klanten als de Efteling, Landal GreenParks, Kia, Toyota, Renewi (Van Gansewinkel) en Van der Valk Exclusief. Samen wordt er alles aan gedaan om de beste gebruikerservaring te realiseren.
Mangrove is, net als Colours, in 1997 opgericht. Inmiddels is het een toonaangevende naam in de markt, met klanten als Unicef, de Hartstichting, het Rode Kruis (internationaal), KNMI, Universiteit Utrecht, TU Delft, Omron, Essent en Stayokay. Mangrove heeft 35 digitale professionals, die zeer sterk zijn op creatief en strategisch gebied. Zij ontwikkelen de beste customer journeys, gebruikerservaringen en designs.
ABN AMRO Participaties is al meer dan 25 jaar actief in Nederland en investeert uit door ABN-AMRO Bank gecommitteerde fondsen. Het investeert tussen €5 miljoen en €30 miljoen in middelgrote bedrijven met een solide marktpositie, duidelijk groeipotentieel en proactief management. ABN-AMRO Participaties heeft al meer dan 50 succesvolle transacties voltooid.
De internetbureaus Colours, Mangrove en Redhotminute fuseren en vormen samen een nieuwe organisatie ondersteund door ABN AMRO Participaties. De labels worden samengebracht onder de nieuwe naam ‘We are You’ en blijven naast elkaar bestaan. De nieuwe combinatie realiseert een omzet van bijna €25 miljoen en zorgt dat klanten nog meer flexibiliteit en digitale expertise kunnen verwachten. Met bijna 250 professionals behoren zij nu tot de top van Nederland. Colours en Redhotminute zijn beiden toonaangevend in de realisatie en optimalisatie van .NET platformen (Sitecore, Umbraco). Mangrove is op strategisch en creatief gebied leidend binnen de markt.
Het samengaan van Colours, Mangrove en Redhotminute onder de paraplu van We are You is ontstaan vanuit de groeiende behoefte van bestaande en nieuwe klanten. De digitalisering van grote organisaties vraagt om steeds meer expertise en een groot aantal professionals. Marc van Helden, CEO van Redhotminute, licht toe: “We zochten flexibiliteit en meer schaalbaarheid. Omdat we qua technologie voor zeker negentig procent overlappen met Colours hebben we in gezamenlijkheid een veel groter team op dezelfde gebieden. Ook qua cultuur sluiten we goed op elkaar aan. We werken beiden met agile/scrum en zijn zelf organiserend volgens een cellenstructuur.”
“Digital impact realiseren is onze gezamenlijke drive”, aldus Jorg Verweij van Colours, het bureau dat in augustus Mangrove overnam. “We varen alle drie dezelfde koers en kiezen duidelijk voor focus en kwaliteit in plaats van verbreding. Relaties met klanten zijn en worden steeds intensiever door de plek die digital inneemt binnen hun bedrijf. We werken voor steeds grotere klanten, veel bedrijven met grote consumentendatabases, voor wie de digitale bedrijfsprocessen inmiddels tot hun kernprocessen horen.” Marc van Helden vult aan: “Hun vraagstukken worden groter en ze worden terecht veeleisender. Om je een idee te geven: vorige week belde een klant of we ons team bij hen op korte termijn wilden verdubbelen. Om aan dat soort vragen te kunnen voldoen, heb je kwaliteit, flexibiliteit en slagkracht nodig.”
Beide bedrijven waren op zoek naar een strategische partner en stonden op elkaars shortlist. Verweij: “Dat we bij elkaar uitkomen is geen toeval. Samen hebben we ongelooflijk veel digitale ervaring en hebben samen de afgelopen vijftien jaar de transitie van digitale brievenbus naar het kernproces voor bedrijven mede vormgegeven.”
Onder de vlag van We are You zijn de drie bedrijven vanaf nu autonome zusterbedrijven. Jorg Verweij wordt CEO van We Are You en blijft Colours en Mangrove leiden. Marc van Helden blijft verantwoordelijk voor de doorontwikkeling van Redhotminute. Paul Hinze, COO van We are You zal zich gaan focussen op financiën en de buy-and-build strategie. Ook Paul is bijzonder positief over de gezamenlijke stappen voor de toekomst: ‘’We kunnen grote, ambitieuze organisaties nu nog beter helpen bij het behalen van hun digitale doelstellingen.’’
Voor meer informatie: Colours, Redhotminute en Mangrove