• Bedrijf

    Noppies, een internationale speler van Nederlandse origine actief in positie- en kinder/baby kleding, is overgenomen door Vendis Capital, een Belgisch private equity fonds. Noppies is internationaal marktleider in de ‘maternity wear’ industrie. Met uitgebreide ervaring in de consumenten- en modesector zal Vendis Capital Noppies naar de volgende groeifase kunnen brengen. De overname is gefinancierd uit het recentelijk gecommitteerde fonds van €125m genaamd Vendis Capital II. In het kader van de overname zal Vendis Anne-Gien Haan als CEO aanstellen.

  • SectorNews
  • Activiteit
  • Datum31 mei 2016
  • Land

Belgische Vendis Capital neemt Noppies over

Profiel

Maarten Millenaar trekt zich terug als CEO van Noppies en kijkt met trots terug op de voorbije jaren en is verheugd dat Vendis het succes van het merk zal continueren: “Net als voor oprichter Norbert Mutsaerts was Noppies voor mij als een kind. Ik ben dan ook blij dat Vendis het overneemt en een volgende groeifase mogelijk maakt. We hebben aanzienlijk vertrouwen in Vendis Capital, ondersteund door haar ervaring in de consumentensector. Vendis geniet de reputatie toegevoegde waarde te creeëren in organisaties en wij geloven dat ze met Anne-Gien alvast een goede zet hebben gedaan.”

Vincent Braams, partner bij Vendis Capital: “De overname van Noppies is een perfect voorbeeld van onze investeringsstrategie; het is een toonaangevend merk in een aantrekkelijke nichemarkt en goed gepositioneerd voor verdere groei. We kijken uit naar een succesvolle samenwerking en zijn uitermate blij Noppies als nieuw onderdeel van de Vendis-familie van consumentenbedrijven te mogen verwelkomen.”

Aanstaand CEO Anne-Gien Haan brengt veel ervaring mee uit eerdere functies bij Unilever, Hema en Noosa en zal de volgende groeifase van Noppies leiden. Anne-Gien: “De mogelijkheid krijgen om samen met Vendis Capital een marktleidend merk uit te bouwen is een droom die uitkomt. De zeitgeist van consumenten levert Noppies de mogelijkheid om te excelleren op functionele, emotionele en sociale voordelen en ik geloof dat we een solide strategie hebben om dit potentieel optimaal te benutten.”

Noppies ontwerpt, ontwikkelt, creëert en vermarkt al meer dan 20 jaar positie- en kinder/baby kleding en heeft zich door de jaren heen ontwikkeld tot een internationale marktleider in maternity wear. Noppies werd in 1991 opgericht door Norbert Mutsaerts, die als pionier begreep dat ook zwangere vrouwen zich graag modieus en praktisch kleden tijdens hun zwangerschap. Het bedrijf is wereldwijd actief in meer dan 50 landen en verkoopt haar drie merken “Noppies”, “Supermom” en “Esprit for mums” via eigen brandstores, franchise/partner winkels, shop-in-shops, onafhankelijke retailers en e-commerce. De belangrijkste markten zijn de Benelux, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Canada. Het bedrijf heeft een pioniersrol gehad in de ontwikkeling van omni-channel benadering van retailers en consumenten. Een andere innovatie waar het bedrijf trots op is, is de “Never out of Stock” collectie. Noppies heeft ongeveer 100 werknemers.

Vendis Capital is een onafhankelijk private equity fonds dat zich volledig toespitst op middelgrote ondernemingen in de Europese consumentensector die goed gepositioneerd zijn om meerwaarde te creëren door groei of transformatie. Investeerders achter Vendis Capital zijn onder andere de Colruyt familie, het Europees Investerings Fonds (EIF) en Morgan Stanley. Eerdere acquisities zijn o.a. Petrol Industries, HUMANOID en ferm LIVING.

Persbericht

Voor meer informatie: Noppies