• Bedrijf

    Mirabeau

  • SectorTMT
  • ActiviteitDigital agency
  • Datum29 november 2016
  • LandUSA - Nederland

Amerikaanse beursgenoteerde Cognizant neemt Mirabeau over

Profiel

Mirabeau, opgericht in 2001, houdt haar hoofdkantoor in Amsterdam. Het bedrijf is met name gespecialiseerd in de sectoren travel & hospitality, finance, retail en B2B, klanten zijn onder meer Air France KLM, ING, Maxeda, Moneyou, Leaseplan, NVM en Transavia. Het bureau heeft veel expertise op het gebied van online marketing, customer experience design, branding en (cloud) technologie. Mirabeau helpt haar opdrachtgevers in te spelen op veranderend (digitaal) klantgedrag en ontwerpt en implementeert hiervoor omni-channel platformen. Het werk van Mirabeau is veelvuldig onderscheiden met diverse Dutch Interactive Awards en recentelijk een Lovie Award en een Spin Award.

Cognizant is een aan de Nasdaq genoteerde, vooraanstaande dienstverlener op het gebied van consultancy, technologie en business process outsourcing, haar activiteiten op het gebied van digital zijn geclusterd in het onderdeel Cognizant Digital Business. Cognizant combineert passie voor klanttevredenheid, technologische innovatie en diepgaande sector- en bedrijfsproces expertise. Cognizant is onderdeel van de NASDAQ-100, de S&P 500, de Forbes Global 2000 en de Fortune 500. Haar diensten worden geleverd vanuit meer dan 100 locaties wereldwijd en Cognizant heeft meer dan 256.000 werknemers. Cognizant wordt gerekend tot de best presterende en snelst groeiende ondernemingen ter wereld.

"De meest succesvolle bedrijven van dit moment zijn organisaties die goed weten in te spelen op snel veranderend klantgedrag. De voorkeur van de consument voor digitale toepassingen dwingt bedrijven tot een betere integratie van marketing, design en back-end technologie, wat in veel gevallen leidt tot een volledige digitale transformatie binnen bedrijven", aldus Adjan Kodde, oprichter en algemeen directeur van Mirabeau. "Door samen te gaan kunnen we onze opdrachtgevers nog beter helpen om online succesvol te zijn en verhogen we onze slagkracht zowel in Nederland als daarbuiten.”

"Bedrijven investeren steeds meer in interactieve oplossingen om betere, gepersonaliseerde ervaringen te kunnen leveren aan consumenten", aldus Santosh Thomas, President, Global Growth Markets bij Cognizant. "Dat is te verklaren doordat de toekomst van de digitale economie wordt bepaald door klantervaringen. Cognizant Digital Business helpt bedrijven om te groeien in deze digitale economie door een koppeling te maken tussen sociaalwetenschappelijk onderzoek, digitale strategieën, design thinking, marketingdiensten, analytics, producten en diensten op het gebied van Internet of Things (IoT), cloud-applicaties en interactieve content management. Mirabeau versterkt onze propositie op gebied van digital; of het nu gaat om het verkrijgen van belangrijke inzichten, het ontwikkelen van strategieën of het ontwerpen, testen en schalen van betekenisvolle product- en service-ervaringen."

Persbericht

Voor meer informatie: Mirabeau en Cognizant