Overige Transacties
- Familiebedrijf Hutten Groep verkocht aan Albron
- Kemkens weer volledig in familiehanden na de uitkoop van Essent en E.ON Group
- Taxperience Notary Services en Meewis Notarissen bundelen de krachten
- Management buy-out BAAC Nederland
- Overname Mendix partner Bizzomate versterkt hyperautomation propositie Ciphix
- Bedrijf
Abovo Media
- SectorTMT
- ActiviteitReclame & media
- Datum25 september 2019
- LandNederland
Abovo Media neemt Digital Marketing agency Maxlead over
Abovo Media, opgericht in 1999 door Kees Verbeek en Marinus Zoutendijk, is het grootste onafhankelijke full-service mediabureau van Nederland. Abovo Media biedt een compleet pakket: mediastrategie, planning, inkoop en campagnemanagement. Aangevuld met de disciplines creatie en data & tech. Met meer dan 120 medewerkers werkt Abovo Media voor grote klanten zoals Action, Basic Fit, Primera, Corendon en ANWB, maar bedient het ook kleinere bedrijven. Abovo Media heeft door de jaren heen vele awards gewonnen, waaronder beste Mediabureau door de Emerce 100.
Maxlead, opgericht in 2002, is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot één van de grootste online marketing agencies in Nederland. Als strategisch online marketingpartner helpt Maxlead klanten met het generen van leads en sales, zowel in Nederland als Internationaal. Met ruim 80 consultants wordt er dagelijks vanuit Oegstgeest gewerkt voor klanten als Basic-Fit, Accell Group, Carglass, Vacansoleil, Scotch & Soda, TomTom, Seats & Sofa’s, Wolters Kluwer, Prominent, Q-Park, Shurgard en Marktplaats. In 2018 werd Maxlead uitgeroepen tot beste Online Marketingbureau in het Nationaal Onderzoek Talentontwikkeling, won in datzelfde jaar de Internationale Google Summit awards en staat al jaren in de Emerce100 bij de beste Digital Marketing Agencies. In de Maxlead Academy wordt eigen talent opgeleid en daarnaast is het bureau onderdeel van het Everywhere Network, een samenwerkingsverband van internationale online marketing agencies. Eind 2016 heeft Maxlead haar digital analytics activiteiten uitgebreid met een support center in Slowakije: Digital Analytics Support Europe (DASE).
Door de overname van Maxlead door Abovo Media onstaat een zeer krachtige en slagvaardige bureaugroep die haar bestaande en potentiële klanten in het volle mediaspectrum bedient. De twee bureaus behouden hun bestaande identiteit en blijven gehuisvest in respectievelijk Hoorn en Oegstgeest. Vanaf heden werken zij wel in gezamenlijke klantteams aan de best mogelijke cases. Deze nieuwe, onafhankelijke groep telt 200 medewerkers.
Marinus Zoutendijk en Kees Verbeek zijn oprichters/eigenaars van Abovo Media. Sinds 1999 bouwen zij aan een kwalitatief bureau gericht op de in Nederland gevestigde adverteerder die behoefte heeft aan een brede geïntegreerde dienstverlening. Zoutendijk en Verbeek zijn ervan overtuigd dat het gesprek aan tafel bij de klant behoort te gaan over de inhoud en best mogelijke conversie per euro. Zoutendijk: “Een klant is er niet bij gebaat meerdere partijen en disciplines in te schakelen die onderling strijden om een zo groot mogelijk deel van het marketingbudget van die klant. Met de overname van Maxlead voeren we ons gedachtegoed verder uit. Zij zijn de perfecte aanvulling op ons reeds 40-man tellende digitale team en zorgen voor een enorme digitale kennisinjectie.” Verbeek vult aan: ”Maxlead is een zeer gedreven en professionele club mensen en vanaf de eerste kennismaking voelde het zeer vertrouwd, van de wijze van marktbenadering tot interne processen. We geloven dan ook erg in deze combinatie en heten de collega’s van Maxlead van harte welkom!”
Rob Steenbrink, oprichter van Maxlead: “In het snel veranderende medialandschap hebben onze klanten behoefte aan een bredere dienstverlening in de gehele customer journey. Door ons aan te sluiten bij Abovo Media kunnen we hier in de toekomst nog beter invulling aan geven. We passen niet alleen qua dienstverlening goed bij elkaar. Vanuit een ondernemende en no-nonsense achtergrond, met een betrokken en proactieve mentaliteit, werken we samen aan het optimaal bedienen van onze klanten.” Ronald van Klooster, sinds 2006 als aandeelhouder betrokken bij Maxlead: “Dit gedeelde DNA zorgt voor een goede basis. We hebben dan ook veel vertrouwen in deze nieuwe samenwerking en zullen als gehele Maxlead directie betrokken blijven in de nieuwe combinatie.”
Voor meer informatie: Abovo Media en Maxlead